Szkolenie
INTELIGENCJA EMOCJONALNA W BIZNESIE


KATEGORIE ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO | ROZWÓJ PRACOWNIKA

KLOCEK DUZYINTELIGENCJA EMOCJONALNA W BIZNESIE

SZKOLENIE DEDYKOWANE

 

uczestnicyCEL I ZAKRES SZKOLENIA

Przeprowadzono  badania na grupie kilkudziesięciu tysięcy wybitnych menedżerów ,a ich wyniki zaszokowały świat biznesu. Okazało się, że jedynie niewiele ponad 15 % procent z nich posiadało wysokie IQ ( iloraz inteligencji). Pozostali jakimś „dziwnym” zrządzeniem losu radzili sobie znakomicie przy niskim poziomie owego ilorazu. Co więcej byli niezwykle kreatywni, potrafili przewidzieć wiele szans i wykorzystać je, unikać  zagrożeń. Co takiego wyróżniało te osoby? Odpowiedź jest bardzo prosta. Potencjał naszej inteligencji składa się umownie z sub- potencjałów : ośrodka intelektu, ośrodka emocji i ośrodka działania. Większość z nas nieświadomie blokuje własny potencjał i przepływ impulsów informacyjnych pomiędzy tymi ośrodkami. Na szkoleniu odkryjecie Państwo niezwykłe złoża różnych talentów drzemiące w każdym z nas, ale skrzętnie ukryte lub nieświadomie zablokowane. Kiedy pozwolicie na ich rozwój i swobodny przepływ już nigdy nie będziecie chcieli przypinać sobie metek z napisami: „nie potrafię”, „nie chce mi się”, „Jestem słaby w…”. Zamiast nich w waszym codziennym słowniku pojawią się słowa; pasja, zaangażowanie, kreatywność, zabawa pracą, świetne relacje.

 

KORZYSCIKORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW

 

  • Zrozumienie „fenomenu” wybitnych menedżerów,
  • zrównoważenie i rozbudowanie ośrodków inteligencji składających się na EQ,
  • przebudowa relacji interpersonalnych,
  • rozwój umiejętności świadomego zarządzania własnym stanem emocjonalnym,
  • zrozumienie dynamiki emocji i procesów emocjonalnych u innych ludzi,
  • ćwiczenie kompetencji budowania relacji w inteligentny emocjonalnie sposób,
  • budowanie świadomości znaczenia inteligencji emocjonalnej jako komponentu kapitału przywódczego liderów,
  • zrozumienie oddziaływania i wpływu emocji liderów na podwładnych ze szczególnym uwzględnieniem emocji sprzyjających ogólnej produktywności i jakości pracy zespołu.

 

katalogPRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA

 

  • Współczesny menedżer – zaskakujące działanie zasady Pareto – 20 % menedżerów znakomitych i 80% słabych – wyniki najnowszych badań.
  • Koincydencja Pareto i obalenie mitu o znaczeniu IQ – dlaczego  wybitnych menedżerów poziom inteligencji emocjonalnej (EQ)  jest znacząco wyższy? Współczesny menedżer czyli proporcja 80% EQ i 20%  IQ.
  • Koncepcje Inteligencji Emocjonalnej- różnice pomiędzy IQ a EQ.  Poznanie głównych elementów EQ wg. Salovey’a, Meyera i Golemana; Model  Arystotelesa i Plutchika.
  • Czym jest Inteligencja Emocjonalna – definicja i składowe:
      • samoświadomość – czym jest i kiedy się rodzi,
      • samoregulacja – jakie są narzędzia samoregulacji,
      • motywacja – w aspekcie automotywacji i motywacji zewnętrznej,
      • empatia – czym jest empatia relacjach menedżerskich,
      • umiejętności społeczne.
  • Kiedy inteligencja emocjonalna zaczyna być bezwzględnie nieodzowna:
      • efektywne zarządzanie kompetencjami społecznymi,
      • wyznaczanie i realizacja celów skorelowanych z potencjałem,
      • trafne decyzje  biznesowe,
      • budowanie struktury relacyjności w kontaktach ze współpracownikami.
      • ośrodek intelektu,
      • ośrodek emocji,
      • ośrodek działania.
  • Ośrodki Inteligencji człowieka – znaczenie i równowaga oraz implikacje braku równowagi: funkcje, wyzwania, zagrożenia:
  • Autodiagnoza modelu inteligencji emocjonalnej EQ – wyznaczenie obszarów rozwoju i dominujących ośrodków inteligencji .
  • Rola emocji i zarządzanie własnym stanem emocjonalnym:
      • rodzaje emocji ,
      • model postawy i miejsce emocji w dynamice zachowań człowieka,
      • dynamika emocji,
      • rozpoznawanie własnych emocji,
      • rozwój samoświadomości emocjonalnej.
  • Potencjał energetyczny złości i gniewu:
      • co się kryje pod twoją złością,
      • model “wulkanu” złości,
      • inteligentne spożytkowanie emocji –  mechanizmy automotywacji i zaangażowania.
  • Zarządzanie emocjami w relacjach przełożony – pracownik:
      • rozpoznawanie emocji u innych,
      • adekwatne reagowanie na emocje innych ludzi,
      •  komunikacja “ inteligentna emocjonalnie”.
      • psychofizyczne metody oddziaływania na przyczyny i skutki stresu,
      • techniki integracji emocji,
      • praca z gniewem- najsilniejszą emocją destruktywną i jej przeramowanie w siłę do działania,
      • budowanie poczucia wewnętrznej wartości jako najsilniejszego czynnika rozwojowego,
      • oddech połączony – technika codziennej integracji i regeneracji psychofizycznej,
      • treningi Jacobsona i Schulza.
  • Typy uzależnień behawioralnych skutkujące zakłóceniem  EQ.
  • Budowa programów rozwojowych przez uczestników przy użyciu narzędzi wycelowanych ściśle na indywidualne wyzwania.
  • Techniki regeneracyjne, koncentracyjne i antystresowe sprzyjające rozwojowii EQ:
  • Syndrom wypalenia zawodowego – rozwój EQ i zarządzanie sobą w stresie jako remedia.
  • Podsumowanie szkolenia  w formie budowy planu na okres 6 miesięcy służącemu rozwojowi EQ.

 

INFORMACJEPRZYDATNE INFORMACJE

Finalny program szkolenia zostanie przygotowany w oparciu o potrzeby szkoleniowe Klienta.

KONTAKTKONTAKT

informacje +48.660 080 355  lub napisz do nas tim@timtraining.pl


WRÓĆ DO KATEGORII
powrot♦ ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO  ROZWÓJ PRACOWNIKA  ROZWIĄZANIA SPRZEDAŻOWE ♦ OBSŁUGA KLIENTA WORK-LIFE BALANCE AKADEMIA TRENERA EVENTY I INTEGRACJA INDYWIDUALNE 

 

1,660 total views, 1 views today

(Visited 355 times, 1 visits today)

PRZECZYTAJ TAKŻE