SZKOLENIE
Inteligentna komunikacja – praktyczne i zindywidualizowane narzędzia komunikacji.

 

do kogo skierowaneADRESAT: Pracownicy administracji publicznej chcący podwyższyć swoje umiejętności komunikacyjne.

 

CELE: Szkolenie pozwala nauczyć się komunikować w sposób otwarty, czytelny i dostosowany do odbiorcy. Szczególnie przydatne będzie osobom, które opanowały już podstawy komunikacji i chcą poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje, w jaki sposób budować zdrowe relacje komunikacyjne i wywierać pozytywny wpływ na otoczenie. Poprzez naukę technik i zasad, ale przede wszystkim przez zrozumienie własnego potencjału, ograniczeń, świadomych i nieświadomych schematów komunikowania się z otoczeniem przenosi proces komunikowania się na zupełnie nowy poziom. Umiejętność odczytywania subtelnych komunikatów pozawerbalnych, możliwość oceny, czy rozmawiamy ze wzrokowcem, słuchowcem, czy kinestetykiem da uczestnikowi potężną dawkę wiedzy i narzędzi do budowy pozytywnych i otwartych relacji, zwiększy poczucie wartości w komunikacji, poprawi asertywność i wzmocni siłę przekazu.

program szkoleniaProgram szkolenia

16 godzin

 

1. Zaawansowana komunikacja interpersonalna i jej istota.

2. Dlaczego mamy problemy w komunikacji pomimo znajomości technik, narzędzi i zasad?

3. Dwuetapowe, poufne badanie indywidualnego profilu komunikacyjnego:

  • eliminacyjne badanie testowe,
  • badanie auto-refleksyjne.

4. Rozpoznawanie postaw komunikacyjnych i ich przyczyn w środowisku zawodowym i osobistym m. in.:

  • perfekcjonistycznej, emocjonalnej, racjonalnej, sceptycznej, dominującej.

5. Pomocne komunikaty, w tym komunikat „JA”.

6. Komunikacja werbalna i niewerbalna – przypomnienie definicji i znaczenia.

7. Kanały przekazu i ich wykorzystanie i znaczenie w przekazywaniu informacji:

  • słuchowy,
  • wzrokowy,
  • kinestetyczny.

8. Rola gestów, postawy i języka ciała w sile przekazu:

  • gesty aktywizujące, podkreślające, wzmacniające i inne,
  • postawa otwarta i zamknięta.

9. Dostrojenie jako element wywierania pozytywnego wpływu komunikacyjnego.

10. Zachowania asertywne:

  • zabieranie głosu na szerszym forum (wystąpienia publiczne),
  • konfrontacja przekonań,
  • wyrażanie krytyki i pochwał, sztuka dowartościowania,
  • asertywne reagowanie na słuszną i niesłuszną krytykę oraz pochwałę, z którą się zgadzam, bądź nie zgadzam,
  • obrona przed powtarzającymi się zachowaniami inwazyjnymi.

11. Przekonujący język ciała – ćwiczenie postawy, głosu, gestów i mimiki, rola dystansu.

 

przydatne informacjePRZYDATNE INFORMACJE

 

belkaFinalny program szkolenia zostanie przygotowany w oparciu o potrzeby szkoleniowe Klienta. Aby uzgodnić program prosimy o kontakt na e-mail tim@timtraining.pl

belkaZamówienie szkolenia może odbyć się zarówno poprzez KSAP u Kierownika Ośrodka Rozwoju i Kształcenia Ustawicznego klaudia.wojciechowska@ksap.gov.pl lub poprzez TiM Training tim@timtraining.pl


Cena szkolenia zamawianego poprzez KSAP jak i TiM Training jest zbliżona.

 

1,357 total views, 1 views today

(Visited 195 times, 1 visits today)